Savivaldus mokymasis - tai mokymasis gyvenimui
2016-12-06
Mūsų – šiandienos mokytojų pareiga – domėtis naujovėmis, stengtis prisitaikyti prie naujų iššūkių ir mąstyti, kaip sudominti mokinius, kaip ugdyti gyvenimui būtinas kompetencijas. Geros mokyklos koncepcijoje teigiama, kad ugdymasis - dialogiškas ir tyrinėjantis, apibūdinamas šiais bruožais: įdomus ir auginantis, atviras ir patirtinis, personalizuotas (suasmenintas) ir savivaldis (pagrįstas asmeniniais poreikiais ir klausimais, mokymosi uždavinių, tempo, būdų, šaltinių ir partnerių pasirinkimu, savistaba ir įsivertinimu); interaktyvus...
Kaip dirbti su dabartiniais mokiniais, kokie reikalavimai keliami
šiandieninei mokyklai, kas yra „savivaldus“ ir „personalizuotas“
mokymas? Į šiuos ir daugelį kitų klausimų Bukonių mokykloje-daugiafunkciame
centre vykusio seminaro „Savivaldaus mokymo(si) organizavimas“ lektorės Šiaulių
universiteto profesorė dr. Aušra Kazlauskienė ir docentė dr. Ramutė Gaučaitė
stengėsi atsakyti septynių Jonavos rajono mokyklų mokytojams. Seminaro metu
mokytojai išbandė naujus mokymo metodus, kurie padės sudominti mokinius
mokomuoju dalyku ir rasti bendrą kalbą su šiandieniniais mokiniais.
Lektorės tyrimų rezultatais pagrindė savivaldaus mokymo(si) būtinybę. Vaikus būtina
įtraukti į mokymąsi ir sudaryti sąlygas suvokti jo prasmę. Tik taip galima
pasiekti norimų rezultatų.
V. Gėtės žodžiai, pasakyti senokai, tinka ir mūsų dienomis: „Elkis su žmogumi taip, koks jis yra, ir jis liks toks, koks yra. Elkis su žmogumi taip, koks jis galėtų ir turėtų būti, ir jis taps toks, koks galėtų ir turėtų būti.
Jūratė Stankaitienė, metodinės tarybos pirmininkė
Dalia Autukienė, direktorės pavaduotoja ugdymui