Netradicinė pamoka
2015-02-25
Visada norisi, kad mokiniams mokytis būtų įdomu. Vasario 25 dieną nutarėme vesti 1 ir 4 klasių mokiniams integruotą pasaulio pažinimo – lietuvių kalbos - dailės pamoką ir pritaikyti muziejaus siūlomą edukacinę pamokėlę: ,,Archeologija, kas tai?“ Ši pamoka įsimintina dar ir todėl, kad ji vyko Jonavos kraštotyros muziejuje. Mokiniai susipažino su archeologijos mokslu, kuris tyrinėja įvairius senovės daiktus, žmonių palaikus ir kitus žmonių gyvenimo pėdsakus. Jie sužinojo, kiek informacijos suteikia iškasti radiniai, kaip juos reikia aprašyti ir prižiūrėti. Įdomiausia mokiniams buvo patiems pabūti ,,archeologais“ ir iškasti paslėptą ,,lobį“. Buvo džiaugsmo visiems, nes kiekvienas mokinys savo paskirtame plote rado įvairių radinių: monetų, apyrankių, puodelių bei vazų likučių. Po to mokiniai mokėsi aprašyti rastus radinius pagal tam tikrus reikalavimus. Čia pravertė ne tik lietuvių kalbos žinios, bet ir matematikos, nes reikėjo išmatuoti radinių ilgį ir skersmenį, palyginti jų dydį ir nustatyti formą.
Pasidžiaugę radiniais, mokiniai susidomėję apžiūrėjo muziejaus senovės radinių parodą, o nusileidę į požemį, pamatė Skarulių dvarvietės archeologinių radinių ekspoziciją.
Naudojant paprastą, mokiniams suprantamą faktinę medžiagą, patikrintą informaciją, leidžiama patiems suvokti istorinę žmonijos raidą tyrinėjimo būdu. Mokiniai suprato, kad žmonių gyvenimo kaita siejama su gyvenamąja aplinka, gyvenimo būdu, tradicijomis, darbais, darbo įrankiais.
Iš muziejaus mokiniai grįžo džiugūs ir linksmi. Jie aprašė radinius, nupiešė juos. Jiems pamoka labai patiko.
Jolita Pranskūnienė, 4 klasės mokytoja ir Milda Bernotienė, 1 klasės mokytoja