Integruota lietuvių kalbos ir muzikos pamoka „Lietuvių liaudies lobynas“
2025-11-14
7 klasės
mokiniai dalyvavo netradicinėje, integruotoje, kūrybinėje - pažintinėje
lietuvių kalbos ir muzikos pamokoje, skirtoje lietuvių liaudies kultūros
lobynui pažinti. Šioje pamokoje susijungė žodžio menas ir muzikos ritmas, jau šimtmečius labai glaudžiai gyvuojantys
mūsų tradicijose.
Pamokos
pradžioje mokytojos E. Legienė ir D. Urlikienė supažindino mokinius su
lietuvių liaudies kūrybos žanrais, jų menine bei kultūrine verte. Mokiniai buvo suskirstyti į mažesnes grupes. Kiekviena grupė gavo
po keletą lietuvių liaudies dainų, sakmių ir mįslių. Vaikai ne tik skaitė
tekstus, bet ir stengėsi atskleisti jų potekstes, simbolius ir paslėptas
prasmes bei išreikšti savo požiūrį į liaudies kūrybos reikšmę šiandien. Diskutuodami jie ieškojo, ką autorius norėjo pasakyti,
kokios vertybės ar gyvenimo pamokos slypi perskaitytuose tekstuose. Vėliau,
muzikos mokytojos padedami, mokiniai atliko sutartinę. Taip pat jie aiškinosi,
kokius jausmus kelia skirtingi ritmai, kaip muzika stiprina pasakojimų
nuotaiką, ar liaudies dainos bei pasakos
gali būti aktualios šiandien. Toliau vyko linksma viktorina ir
apibendrinimas.
Integruota
pamoka suteikė mokiniams galimybę kūrybiškai pažvelgti į tautosaką, suvokti jos
svarbą ir atrasti, kad liaudies kūryba – tai ne tik senovės tekstai, bet ir
gyva, įkvepianti mūsų kultūros dalis.
Mokytojos
E. Legienė ir D. Urlikienė





