Integruota geografijos – lietuvių kalbos pamoka
2015-03-12
Mūsų mokykloje jau keletą metų 6 klasėje vedame integruotas geografijos – lietuvių kalbos pamokas bei vykdome projektą ,,Nustebink mane, Lietuva!”. Šiais mokslo metais vedėme integruotą pamoką ,,Geografinis - literatūrinis maršrutas“, kurioje skatinome mokinius keliauti po savo šalį, pažinti gamtos bei kultūros paminklus. Joje dalyvavo 6 klasės mokiniai, vedini geografijos mokytojos Jolitos Minkštimaitės ir lietuvių kalbos mokytojos Aistės Pilipavičiūtės. Tokių neįprastų, įdomių pamokų mokiniai labai laukia, o taip pat džiaugiasi, kai pamoką veda du mokytojai.
Pamokos pradžioje skelbėme pamokos uždavinį bei supažindinome mokinius su vertinimu. Grupių vertinimui naudojome vertinimo kriterijus bei ,,aukščių skalę“, tai tarsi ,,kopimas į kalnus“. Naudodamiesi vertinimo kriterijais pagal ,,aukščių skalės“ spalvas grupės vertino savo ir kitų grupių darbus. Žalia spalva – grupė darbą atliko silpnai ir liko kalno papėdėje, geltona spalva – reikia pasistengti, o ruda – sekėsi puikiai, mes kalno viršūnėje. Pamokos pabaigoje kiekviena grupė savo darbą įsivertino metodu ,, pyrago dalijimasis“.Su mokiniais, aptarę pamokos uždavinius bei vertinimą, pradėjome įspūdingas ,,keliones“ po Lietuvą. Geografijos mokytoja pristatė internetinę svetainę www.lietuvosmarsrutai.eu., kurioje yra parengti ir aprašyti kelionių maršrutai Lietuvoje. Mokiniai, mėgstantys keliauti, šioje svetainėje suras įdomių idėjų savo kelionėms po Lietuvą.Svetainėje daug nuotraukų bei video medžiagos, išsamiai bei nuosekliai pristatomi 19 turistinių Lietuvos maršrutų. Todėl mokiniai gali ne tik virtualiai pakeliauti po Lietuvą, bet ir surasti įvairios informacijos, skaityti dalykinius tekstus, susipažinti su istoriniu bei kultūriniu palikimu, mokytis geriau orientuotis Lietuvos žemėlapyje.
Lietuvių k. mokytoja supažindino mokinius su maršruto sąvoka, šio žodžio kilme, pateikė literatūrinių maršruto pavyzdžių, priminė trinarės rašinėlio sandaros reikalavimus, akcentavo menines raiškos priemones, kurios turėtų būti pavartotos mokinių darbuose.
Mokiniai dirbo grupėse. Mes parinkome tris maršrutus, kiekvieną jų sudarė 7 lankomi objektai Lietuvoje. Mokiniams buvo pateikti trumpi lankomų objektų aprašymai bei nuotraukos. Mokiniai, dirbdami grupėje, iš šių objektų turėjo sukurti geografinį – literatūrinį maršrutą, pažymėti žemėlapyje, suklijuoti nuotraukas bei meniškai aprašyti.
Maršrutai jau parengti, beliko leistis į ,,keliones“ po ,,Šiaurės Lietuvą“, nuo ,,Klaipėdos iki Vilniaus“, bei po ,,Aukštaitiją“. Mokiniai kūrybiškai pristatė savo maršrutus, parodė žemėlapyje, įvertino savo ir kitų grupių darbus. Pamokos pabaigoje mokiniai metodu ,,Pyrago dalijimas“sąžiningai pyrago atsiriekė tiek, kiek kiekvienas savo grupei buvo naudingas.
Šioje pamokoje mokiniai susipažino su Lietuvoje lankomais objektais, suprato, kad daug gražių vietovių galima pamatyti ir Lietuvoje. Juk Žemė, kurioje gyvename, tokia įdomi, tokia graži verta mūsų pastangų ją pamatyti ir išsaugoti. Norint pažinti savo šalį, būtina keliauti. Savo mokiniams linkime smagių bei įdomių kelionių po Lietuvą!
Jolita Minkštimaitė, geografijos mokytoja
Aistė Pilipavičiūtė, lietuvių kalbos mokytoja