Naujienos

Bukonių mokykloje - daugiafunkciame centre – konferencija apie įtraukiojo ugdymo patirtis ir lūkesčius

2023-02-14

Geros mokyklos koncepcijoje akcentuojamas perėjimas nuo švietimo visiems prie švietimo kiekvienam, t. y. personalizuoto, suasmeninto ugdymo(si) ir mokymo(si) pripažįstant, kad žmonių patirtys, poreikiai, siekiai skiriasi ir mokomasi skirtingais tempais ir būdais. Visa tai įprasmina ir pagrindinė įtraukiojo ugdymo idėja, kurios siekis – visavertis kiekvieno mokinio dalyvavimas ugdymo procese, atsižvelgiant į kiekvieno mokinio poreikius ir galimybes. Bukonių mokykloje – daugiafunkciame centre vykusioje respublikinėje konferencijoje įtraukiojo ugdymo patirtimis ir lūkesčiais dalijosi Jonavos ir Prienų rajonų švietimo pagalbos tarnybų bei ugdymo įstaigų specialistai ir pedagogai. 

         Konferencijos dalyvius sveikino dainomis, šokiu ir eilėmis mokyklos mokiniai ir mokytojai, LR Seimo narys Eugenijus Sabutis, LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos patarėjas bendrojo (įtraukiojo) ugdymo klausimais Ignas Gaižiūnas, Jonavos rajono savivaldybės mero pavaduotoja Birutė Gailienė, Jonavos rajono savivaldybės tarybos Švietimo, kultūros, sporto ir jaunimo reikalų komiteto pirmininkė Vijolė Šadauskienė. Susirinkusieji į konferenciją turėjo galimybę pasigrožėti Bukonių mokyklos – dc mokinių nutapytomis drobėmis, fotografijomis, eilėmis – tai mokytojų atrastos ir puoselėjamos stiprybės įvairių gebėjimų vaikuose.

        Pranešime „Visapusiškas asmenybės ugdymas(is): galimybės įvairovei” Renata Pavlavičienė, Prienų rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė, Kokybės siekiančių mokyklų klubo prezidentė ir Dalia Autukienė, Jonavos r. Bukonių mokyklos – daugiafunkcio centro direktorė, atkreipė dėmesį, jog tarp mūsų nėra nė vieno be silpnybių ir visi mes norime, jog mūsų stiprybės būtų pastebėtos. Visi norėtume gyventi, dirbti ir mokytis aplinkoje, kurioje mūsų stiprybės galėtų skleistis. Pranešėjos išsakė būtinybę visų lygių institucijoms tartis išgirstant vienoms kitų lūkesčius siekiant sėkmingo įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo. Šiame tęstiniame procese svarbiausia yra bendruomenės susitelkimas, vienodas vertybių supratimas, gebėjimas dalintis patirtimi, teikti pagalbą vieni kitiems bendruomenėse. Daug dėmesio sulaukė Ievos Vapsvienės, ergoterapeutės, visuomenės sveikatos specialistės ir UAB „Ergoterapijos klinika" įkūrėjos, turinčios dešimties metų darbo su specialiųjų ugdymosi poreikių vaikais ir jų tėveliais praktiką. Lektorė kalbėjo apie įtraukiojo ugdymo lūkesčius ir viltis iš vaikų ir jų tėvų perspektyvos. Atkreipė dėmesį į švietimo įstatymo straipsnių, kurie bus aktualūs nuo 2024 m. rugsėjo mėn., teiginius, atkreipė į kai kurių diagnozių turinčių vaikų ugdymo(si) sąlygas. Jonavos rajono Švietimo pagalbos tarnybos pedagoginės psichologinės pagalbos skyriaus vedėja Eglė Vaicekauskienė pristatė Jonavos rajono pedagogų požiūrį ir lūkesčius ugdant įvairius mokinius įtraukiojo ugdymo kontekste. Atlikto tyrimo rezultatai neramina didesnės dalies respondentų išreikštomis abejonėmis dėl įtraukiojo ugdymo lūkesčių įgyvendinimo sėkmės. Apie individualių vaiko ugdymo(si) poreikių tenkinimą įtraukiajame ugdyme bei galimybes ir iššūkius Prienų rajono mokyklose kalbėjo Prienų Švietimo pagalbos tarnybos logopedė Giedrė Džiaugienė ir specialioji pedagogė Zita Linkevičienė. Su įtraukiojo ugdymo iššūkiais Jonavos r. Ruklos mokykloje – daugiafunkciame centre konferencijos dalyvius supažindino direktoriaus pavaduotoja ugdymui Gitana Lemkienė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui, specialioji pedagogė Sonata Paliukienė. Jiezno gimnazijos įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas rodo, kad susitarimai įstaigos bendruomenėje padeda siekti teigiamų rezultatų - patirtimi dalijosi direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia Mazuronienė ir socialinė pedagogė Rasa Valatkaitė. Konkrečias įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo patirtis mokykloje pristatė Jonavos r. Bukonių mokyklos – daugiafunkcio centro direktoriaus pavaduotoja ugdymui Irma Rodaitienė ir specialioji pedagogė, logopedė Livija Kurganova. Pranešėjos pristatė benduomenės lūkesčius, kurių įgyvendinimas užtikrintų sėkmę šioje srityje. Nacionalinės švietimo agentūros Švietimo pagalbos departamento įtraukties plėtros skyriaus specialioji pedagogė Audronė Vadakojienė nuotoliniu būdu dalyvius supažindino su agentūros parengta įtraukiojo ugdymo atmintine švietimo įstaigoms. Jonavos rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Violeta Kolesnikienė apibendrino: įtraukusis ugdymas mokyklose įgyvendinamas ne vienerius metus, tačiau būtinas visų lygių atsakingų įstaigų bendradarbiavimas lūkesčių įgyvendinimui. Kelmės “Aukuro” pagrindinės mokyklos direktorė ir pagrindinių mokyklų asociacijos prezidentė Asta Zavadskienė pasidžiaugė, kad įtraukiojo ugdymo “augalas” gyvas, jis mokyklose žaliuoja, bet jį laikas “persodinti” į didesnį vazoną.

          Įtraukiojo ugdymo praktikos pritaikymas realybėje išlieka tobulintina įtraukios mokyklos kūrimo sritimi. Į įtrauktį veda trys dalykai: įtrauki mokyklos bendruomenės kultūra, įtrauki švietimo politika (visais lygmenimis!) ir įtrauki ugdymo praktika. Šie keliai tiesesni stiprioms ir susitelkusioms bendruomenėms. Konferencijos metu visų lektorių pranešimus, tarsi siūlo gija, siejo nerimas dėl pagalbą mokiniui teikiančių specialistų trūkumo, nacionalinių patikrinimų užduočių mokiniams besimokantiems pagal pritaikytas bendrąsias programas būtinas jų pritaikymas mokinių gebėjimų lygiui, o ne atlikimo laiko pratęsimas, būtinas nuolatinis emocinės sveikatos stiprinimas pedagogams, pagalbos specialistams, mokytojo padėjėjams, fizinės aplinkos (lifto įrengimo) pritaikymas vaikams/mokiniams, turintiems judesio ir padėties sutrikimų, relaksacijos arba nusiraminimo kambarių įrengimo finansavimas. Sėkmingam ASS turinčių vaikų/ mokinių dalyvavimui ugdymo(si) procese mokyklose turėtų būti steigiami taikomosios elgesio analizės terapeutų etatai. Kartu su mokytoju turėtų dirbti 2 mokytojo padėjėjai arba specialusis pedagogas ir mokytojo padėjėjas, jeigu klasėje ugdo(si) vaikas su negalia, kuriam reikalinga nuolatinė mokytojo padėjėjo pagalba ir dar 2-3 vaikai, kuriem reikalinga mokytojo padėjėjo pagalba.

             ĮTRAUKIOJO UGDYMO ĮGYVENDINIMAS - tai VAIKŲ ir SUAUGUSIŲJŲ mokymasis ugdytis ir gyventi bendruomenėje, tai VISŲ bendruomenės NARIŲ aktyvus DALYVAVIMAS ilgame ir sistemingame PROCESE.

 

                                                        Dalia Autukienė,

Jonavos r. Bukonių mokyklos – daugiafunkcio centro direktorė,

Irma Rodaitienė,

Jonavos r. Bukonių mokyklos – daugiafunkcio centro

 direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Atgal

 
  2024 © Visos teisės saugomos. Jonavos r. Bukonių mokykla-daugiafunkcis centras.